Shockwavetherapie

Toepassing van de Endopuls 811 van Enraf Nonius voor Radiale Shockwavetherapie

Bij radiale shockwavetherapie wordt de schokgolf gegenereerd door een bewegend projectiel in een handstuk op een applicator. De schokgolf die dit projectiel in het lichaam  veroorzaakt wordt divergent in het weefsel verspreid. Deze shockwavetherapie wekt schokgolven op met relatief veel energie. Deze schokgolven worden met behandelhandstuk op de pijnlijke plek in het lichaam afgegeven. De golven verplaatsen zich door het lichaam naar de locatie van de aandoening.

Shockwavetherapie stimuleert de zelfhelende werking van het lichaam

Bij shockwavetherapie wordt de energie in het pijnlijke weefsel opgenomen. Het lichaam reageert door het vrijmaken van verschillende herstel stimulerende stoffen. Sommige bootsen een milde ontstekingsreactie na, andere stoffen stimuleren het herstel van het weefsel en verbeteren de doorbloeding op de plaats van de aandoening. Beide reacties hebben een snel weefselherstel tot gevolg

Korte behandelduur

Een ander voordeel van shockwavetherapie, is dat het een zeer korte behandelduur per sessie kent, terwijl het percentage therapiesucces na weinig behandelingen heel hoog is. Dit maakt shockwavetherapie tot een zeer populaire therapie. Slechts een kleine interventie met shockwave kan tot uitstekende resultaten leiden!

Door de korte behandelingsduur per sessie en het hoge succespercentage, is er een steeds groeiende vraag naar shockwave behandelingen. Specifieke klachten, zoals een tenniselleboog of een hielspoor zijn vervelende aandoeningen die vaak ondanks veel behandelingen niet volledig verdwijnen.

De effectieve oplossing tegen chronische pijn

Behoort u tot de groep mensen die van alles geprobeerd heeft om verlost te worden van uw chronische pijn ?

Hebben andere behandelingen weinig tot niets geholpen ?

Dan is de nieuwe generatie radiale shockwavetherapie wellicht de uitkomst.

Na 4 tot 5 behandelingen aantoonbaar resultaat.